Orice business are nevoie de strategii de marketing ca să prospere, inclusiv în domeniul HoReCa. Tot ceea ce apare în spațiul public despre o afacere - social media, ziare locale/naționale, radio sau TV, reclame luminoase, fluturași înmânați pe stradă - este marketing. Așadar, într-o piață care se schimbă constant, marketingul este o parte integrantă a un brand de restaurant.
Strategiile de marketing reprezintă cele mai eficiente instrumente pe care le ai la îndemână pentru a avea o afacere vizibilă și de succes. Vrei să rămâi în mintea clienților? Atunci ai nevoie de cele mai bune strategii de marketing.
Dacă nu ai creat până acum un plan de marketing pentru restaurantul tău, sau, cauți cele mai bune opțiuni, citește cele mai bune și eficiente strategii de marketing pe care le poți implementa imediat! Crește gradul de satisfacție al clienților și atrage mai mulți clienți!
Google Business este un instrument gratuit, pe care îl poți folosi ca să fii prezent pe harta locală Google, alături de alte companii. Odată ce-ți creezi un cont pe Google Business, acesta va afișa orele de funcționare ale restaurantului tău, meniul și alte detalii valoroase tuturor celor care caută online (în search) restaurante online sau informații specifice despre bucătărie locală.
Așa cum și tu dorești să economisești timp, poți ajuta clienții să petreacă mai puțin timp plasând o comandă, atât online, cât și offline. Pentru a face posibil acest lucru, este necesar să folosești tehnologia și să ai un meniu disponibil online, dar și un sistem de comandă online: website, aplicație mobilă pentru comenzi online, aplicație livrator pentru angajați etc.
De asemenea, pentru cei care vor să comande rapid și eficient în restaurantul tău, o soluție ar fi implementarea unui meniu digital cu opțiunea de a comanda de la masă și de a cere nota (fie cash sau card). Accesarea meniului se face prin scanarea unui cod QR, ce deschide un link în browserul telefonului.
Email marketing este considerat a fi unul dintre cele mai importante instrumente pe care le poți folosi pentru restaurantul tău. Te poți asigura că ai clienți loiali dacă le trimiți constant newslettere despre restaurantul tău, meniu, promoții, evenimente. Comunică și tu digital prin emailuri personalizate! Poți folosi platforme precum GetResponse, Mailchimp, SendinBlue, dar și altele.
Vrei să aduni mai multe adrese de email? Știm că este inconfortabil să trimiți ospătarii să le ceară clienților adresele de e-mail, însă dacă ai o rețea de Wi-Fi în restaurant și le dai acces clienților, poți să le ceri ceva în schimb. Ca să beneficieze de utilizarea gratuită a internetului, clienții restaurantului tău pot fi rugați să lase adresa de e-mail pe o pagină web ca să deblocheze accesul la rețeaua ta Wi-Fi și să navigheze în siguranță.
Clienții care nu au comandat demult de la tine pot fi reactivați! Știai că dacă folosești o soluție digitală completă pentru restaurantul tău poți stoca informațiile necesare pentru a-i identifica? Le poți trimite campanii de email marketing, notificări push în aplicațiile mobile, sau chiar sms-uri prin care îi informezi despre ofertele speciale pentru ei. Folosește și tu una dintre cele mai folositoare strategii de marketing!
Oamenii folosesc tot mai mult social media și recenziile plasate pe alte platforme ca să se ghideze când iau masa în oraș sau comandă acasă/la birou. TripAdvisor este unul dintre cele mai populare website-uri de referință, dar și Google Places sau Facebook. Oriunde se vorbește despre afacerea ta, acolo se află și următorul client!
Așadar, pentru a vinde mai mult, scopul este să strângi cât mai multe experiențe personale ale clienților tăi. Cum poți face asta? Printr-un sistem propriu, care facilitează legătura dintre restaurantul tău și platformele de recenzii. De exemplu, prin folosirea soluției Horeka by Roweb, poți solicita feedback direct pe TripAdvisor, Facebook sau Google Places. Ținând cont de părerile clienților, poți să-ți îmbunătățești serviciile mult mai repede.
Răsplătește-i pe cei mai fideli clienți prin programe de loialitate și vei vedea o creștere a comenzilor pe care le plasează. Le poți oferi un anumit număr de puncte la fiecare comandă, mese gratuite. Programele de loialitate sunt potrivite pentru clienții existenți, dar și pentru ce care încă nu au cumpărat din restaurantul tău. Povestește în toate mediile despre programele tale de loialitate și atrage mai multă lume!
Vrei să știe tot orașul de restaurantul tău? Diferențiază-te prin organizarea unor evenimente unice. Poți să sponsorizezi diverse grupuri sau evenimente sau le poți organiza chiar tu, în localul tău! Te poți gândi la strategii de atragere a clienților pentru zile specifice (14 februarie, 8 martie, 1 mai, 1 iunie ș.a.m.d.)
Dacă vrei să ajungi la un număr și mai mare de clienți, poți începe să investești în reclame plătite atât pe Google, cât și pe rețelele sociale potrivite. Google este principalul motor de căutare când vine vorba despre găsirea unui loc de luat masa, însă rețelele sociale și aplicațiile mobile din App Store sau Google Play sunt la fel de importante.
Știm deja că toată lumea iubește reducerile. De ce să nu le aplici și tu, sub o altă formă în restaurantul tău? Încearcă să folosești cupoane de reducere pe diverse site-uri, pe care clienții le pot descărca și utiliza în restaurantul tău. O altă variantă ar fi să anunți un giveaway pe rețelele sociale. De asemenea, dacă ai o aplicație mobilă de ordering, le poți trimite clienților notificări push cu ofertele speciale sau poți plasa reclame pe website și mesaje de tip pop-up.
Pentru că fără a folosi strategii de marketing în business-ul tău, nu-l poți face suficient de cunoscut. Nu este suficient să te bazezi pe informația dată din gură-n gură (word of mouth). Lumea în care trăim acum a evoluat, iar tehnologia este stâlpul care susține comunicarea efectivă, transmisă mult mai repede.
Dacă acum zeci de ani era dificil să începi o afacere, acum oricine poate avea propriul business. Problema e că nu toate afacerile prosperă, ci doar cele care se folosesc de toate metodele pentru a rezista. Găsești restaurante oriunde, însă câte dintre ele au amprentă digitală? S-ar putea să nu găsești pe cine să întrebi în zona restaurantului dacă e bună mâncarea sau nu și dacă merită să o încerci.
Strategiile de marketing sunt cele care te ajută să întreții relația cu clienții tăi și să arății lumii întregi de ce ești unic, folosind tehnologia și cele mai inteligente instrumente disponibile.
Citeste mai mult: