Care sunt principalele aspecte care fac o experiență plăcută într-un restaurant? Majoritatea restaurantelor de succes au căzut de acord asupra următoarelor: mâncarea, ambianța și personalul. Fiecare dintre aceste trei poate să creeze o experiență plăcută sau neplăcută pentru clienți, însă, personalul este cel mai dificil de gestionat.
Pe durata pandemiei, HoReCa a fost una dintre industriile cele mai afectate, în special în ceea ce privește personalul. Foarte mulți angajați s-au reorientat către alte meserii, în urma concedierii forțate. De asemenea, multe restaurante, terase sau pensiunilor și-au închis porțile definitiv.
Însă, ca antreprenor, ai nevoie în continuare de angajați care să ajute la crearea unei experiențe reușite în restaurantul tău. În acest articol, propunem abordarea celor mai apăsătoare 5 probleme de personal pe care le întâmpini și cum ai putea să le rezolvi.
În continuare, și în acest an una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă industria HoReCa este lipsa de personal. De multe ori un patron de restaurant este nevoit să servească clienții sau să ajute în bucătărie.
Așadar, cum poți să atragi oamenii care știu să gătească sau își doresc să fie ospătari? Pe lângă bonusuri și tipsul integral, oferă-le ajutor digital precum:
În industria restaurantelor angajații se mută des. Cu toate acestea, diferențele salariale nu sunt mari. Tu cunoști motivele pentru care aleg să plece? Uneori, angajații pleacă pentru că nu sunt implicați mai mult în restaurant, fie nu fac parte dintr-o echipă solidă.
Horeka by Roweb îți permite să le oferi angajaților șansa să fie mai aproape de businessul tău și să îl înțeleagă. Astfel, prin implicarea ospătarilor, a bucătarilor și a tuturor angajaților, îi vei putea ține aproape și să creezi o familie la locul de muncă.
În același timp, Horeka îți permite să grăbești ritmul de preluare și procesare al comenzilor restaurantului, printr-un sistem care se sincronizează automat, fără erori umane.
Atunci când angajezi, indiferent de poziția ocupată, noul angajat are nevoie de o perioadă de timp de acomodare până cunoaște mersul lucrurilor în restaurantul tău.
Datorită aplicației de gestiune comenzi și clienți, noul membru se adaptează ușor și înțelege mult mai repede și mai clar care sunt cei mai importanți clienți.
De asemenea, prin celelalte module ale soluției digitale Horeka prezentate mai sus, un angajat nou va fi mai activ, într-un timp scurt, astfel încât valorile morale, și calitative ale angajatului cresc în ritm accelerat.
Lipsa motivației reprezintă una dintre problemele care fac angajații să plece mai repede decât ar trebui.
O posibilă soluție vine chiar de la tine. Tot ce trebuie să faci este să îți rezervi timp să discuți cu angajații tăi. Cere-le feedback, ce li se pare că ar putea fi îmbunătățit, ce probleme au și cum îi poți ajuta. Dacă se simt ascultați și sunt ajutați, angajații tăi pot deveni entuziasmați și vor munci cu spor.
Folosirea tehnologiei în restaurantul tău este necesară, ca să-ți fluidizezi valurile mari de comenzi, dar să menții calitatea serviciilor.
Digitalizarea îți permite să ai propriul website sau propria aplicație de mobil pentru comenzi, dar și o soluție pentru a scăpa de comisioanele pe care le plătești terților.
Digitalizarea rezolvă și problema personalului. Automatizezi anumite funcții din restaurant, cum ar fi rezervările, preluarea comenzilor online, mărești rotația clienților la masă prin meniul QR contactless și a plăților contactless.
Angajații vor beneficia de progresul tehnologic să își facă treaba mult mai repede și mai bine, și în același timp să fie mai relaxați - iar asta te ajută și la retenția angajaților.
Citeste mai mult: