Prezența pe social media este, deja, mai mult decât o necesitate - este o nevoie reală pentru a vinde în online. Conform unui studiu, românii au petrecut în 2020 peste 7 ore folosind telefoanele și calculatoarele. De asemenea, în medie, românii au petrecut 2h și 16 minute pe social media anul trecut. Dintre cele mai folosite canale de socializare sunt YouTube (94.2%), Facebook (91.1%), Whatsapp (80.8%), Instagram (60.6%) și Pinterest (35.5%).
Românii folosesc telefonul mobil pentru a accesa aceste canale aproape exclusiv de pe telefon. Spre exemplu, aplicația de Facebook este folosită în proporție de 98.1% de pe orice fel de telefon mobil. Din acest motiv, website-urile pentru restaurante construite de horeka, atât în varianta lite, cât și în varianta wordpress, se adaptează pentru orice tip de telefon mobil. Astfel, dacă vrei să îți promovezi o ofertă a restaurantului pe Facebook și clienții ajung pe website, aceștia vor putea comanda cu ușurință.
Însă, dintre acestea, care îți asigură cea mai bună rată de vânzare pentru restaurantul tău în online?
Facebook este cea mai mare platformă socială din lume - dar și cea mai importantă în România.
Facebook este bun pentru că, spre exemplu, poți să creezi un grup dedicat paginii restaurantului în care să promovezi diferite mâncăruri, să le oferi discount-uri exclusive sau tips & tricks pentru cum să-și condimenteze mâncarea acasă. Scopul este să îți loializezi cât mai mulți oameni din orașul tău, astfel încât să ai, oricând o bază fidelă de clienți.
Ce funcționalități de vânzări online oferă Facebook pentru restaurant?
De asemenea, aplicația mobilă horeka este integrată cu sistemul de recenzii Facebook și cu propria pagină a restaurantului. Află mai multe despre cum poți să crești vânzările restaurantului în online folosind aplicația mobilă horeka.
În România, YouTube este folosit în special pentru muzică. De aceea, este și unul dintre cele mai bune canale pe care le poți folosi. Datorită funcțiilor de targetare a audienței în funcție de locație, îți poți promova restaurantul doar în aria ta geografică, astfel că îți crești rapid numărul de vânzări.
Cum te poate ajuta YouTube-ul să crești vânzările restaurantului tău în online? Prin faptul că îți crește awareness-ul de brand, te face mai cunoscut și recogniscibil, dar și ca un restaurant care prepară mâncare foarte bună.
Vorbește cu bucătarul tău și află de la el câteva ingrediente necesare, spre exemplu, pentru grătar. Cel mai bine ar fi să alegi preparate care știi că sunt căutate/folosite de comunitatea ta locală. Spre exemplu, într-o comunitate unde ai foarte mulți libanezi, arabi sau turci, ar fi bine să vorbești despre oaie și preparatele din oaie, iar în zona de sud a țării (Olt, Dolj, Mehedinți, sau Argeș) despre preparate din porc.
De asemenea, alege produsele în funcție de sezonalitate sau sărbători - cum ar fi Crăciun, Paște, 1 mai, etc.
Scopul acestui tip de conținut este de a te face remarcat, cunoscut, vizibilitate și, mai ales, poziționarea ta ca expert în acest domeniu. Astfel, vei crește baza de clienți loiali care vor apela la tine deoarece știu că ceea ce oferi este de calitate foarte bună.
Instagram-ul, ca platformă, este foarte popular printre tineri. Ceea ce face deosebită această paltformă este că se axează în special pe imagine, ceea ce poate fi un motiv foarte bun de a fii prezent și pe Instagram.
Față de YouTube și Facebook, Instagram-ul se concentrează doar pe distribuție de fotografii și filmulețe scurte. De asemenea, platforma oferă o multitudine de filtre și alte instrumente pentru a-ți face conținutul și mai atractiv. Dacă ai un fotograf cu care poți colabora, îți poți crea conținut pentru restaurantul tău care să te facă să ieși în evidență și să convingă oamenii să se fie clienții tăi.
Două platforme nu au fost menționate aici - Whatsapp și Pinterest. Pentru a afla mai multe despre cum te poți promova și pe aceste canale abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu ultimele noutăți din lumea HoReCa, dar și despre cum te poți promova mai eficient în online.
Indiferent de bugetul tău, 100 sau 1000 de lei, dacă folosești acești bani inteligent, vei avea un ROI garantat, deoarece fiecare dintre aceste platforme poate convinge clienții să vină la tine. Tot ce trebuie să faci este să încerci.
Citeste mai mult: