04/01/2023

Ce spun ownerii de restaurante despre soluțiile digitale din HoReCa?

3 min citire
Actualizat: 12/01/2023

În România, anul acesta cu siguranță va aduce schimbări importante în industria HoReCa. Una dintre măsurile impuse este imprimarea bacșișului pe nota de plată și pe bonul fiscal, ce atrage astfel impozitarea acestuia. Conform Legii 376/2022, aceasta a fost promulgată și a intrat în vigoare de la 1 Ianuarie 2023.

Totodată, patronii de restaurante privesc anul 2023 într-o notă mai optimistă decât anul precedent. Consideră că tehnologia poate crește vizibil vânzările în orice tip de local. Iar acest lucru se face construind o relație bună cu cei care devin clienți.

Pentru a înțelege și mai bine nevoile clienților noștri, încercăm să aplicăm constant tactici corecte de informare. Am realizat că există o lipsă de cunoaștere a termenilor din spațiul digital destinată îmbunătățirii activității oricărei societăți economice de prestare servicii ospitaliere.

Rezultate chestionar anonim efectuat cu owneri de restaurante

Cei mai mulți owneri de restaurante nu cunosc detalii despre clienții lor, încasări, număr de comenzi zilnice și sunt depășiți de sumele mari pe care trebuie să le dea ca și comisioane la companiile terțe de livrare.

Cu cât se dețin mai multe informații despre clienții și comportamentele lor, cu atât mai multe vânzări va avea restaurantul. Se pot utiliza metode digitale în strategia de vânzare a preparatelor, care ajută la profitabilitatea lunară a unui local.

Acest lucru se poate schimba, dacă se utilizează o singură soluție, care automatizează și sincronizează modul în care se desfășoară o comandă online.

  • La întrebarea Folosești o soluție digitală pentru restaurantul tău?, 10% din respondenți au declarat că nu utilizează nicio soluție digitală.
  • 40% dintre ei au declarat că folosesc platforme de livrare externe, la care plătesc comision și că nu au website de comenzi online sau soluții proprii de livrare.
  • La întrebarea Ai un dispozitiv unde vezi toate informațiile despre clienții tăi, pe care îl poți accesa de oriunde? 70% dintre respondenți au răspuns că nu au un singur device care să stocheze toate informațiile despre comenzi și clienți.
  • 25% dintre respondenți nu știu nicio informație despre clienții lor (detalii comenzi, numărul total al comenzilor/zi, numărul clienților fideli, suma totală câștigată/zi etc)
  • În timp ce 80% dintre respondenți au răspuns că timpul mediu de preluare/procesare a unei comenzi durează 30 de minute, 15% au declarat că durează o oră, iar 5% nu știu.
  • O sumă medie a comenzii unui client/zi este cuprinsă între 40 și 100 lei, dar mai mult de 20% dintre respondenți nu au calculat-o niciodată.
  • 60% dintre cei chestionați au declarat că folosesc până la 5 tablete de gestionare a comenzilor din mediul online.
  • 45% dintre respondenți au spus că 25% dintre vânzările zilnice provin din mediul online, în timp ce 40% dintre cei chestionați au răspuns că au peste 50% din vânzări zilnice preluate din online.
  • 50% dintre respondenți au declarat că au între 10-50 comenzi cu livrare într-o zi, în timp de 25% dintre ei au 1-10, iar 5% au peste 100 și 5% nu știu acest număr.
  • 25% dintre cei chestionați nu știu care este cea mai bună zi de comenzi online cu livrare.
  • Mai mult de 35% din vânzările lunare merg pe plata comisioanelor.

Printre nemulțumirile clienților atunci când iau masa în restaurant, cel mai des regăsim:

  1. Localul este mereu aglomerat.
  2. Servirea întârziată a ospătarilor.
  3. Neprofesionalismul ospătarilor.
  4. Numărul insuficient al ospătarilor.
  5. Timpul mare de așteptare.

Concluzii

Acestea sunt principalele situații de care s-au lovit o mare parte dintre ownerii de restaurante. Comunicarea dintre clienți și restaurant ar trebui să fie ușoară și rapidă, pentru a se bucura fiecare de o experiență frumoasă.

Construirea unor relații de lungă durată, fidelizarea și retenția clienților pot ajuta la creșterea profitabilității restaurantului.

Dacă ești și tu administrator de restaurant, cafenea, pizzerie, cofetărie sau alt business HoReCa și dorești să te contactăm pentru a face parte dintr-un studiu amănunțit, te rugăm să te înscrii aici și să menționezi participarea în mesajul tău.

*Chestionar realizat pe un eșantion de 100 de persoane, owneri de restaurant.

Etichete:
ARTICOLE SIMILARE

Citeste mai mult:

  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
    Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Cin Cin
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
    Profil Companie Google: Adaugă-ți Restaurantul pe Google Maps
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
    De ce are nevoie restaurantul tău de livrare la domiciliu?
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
    10 Strategii de Marketing pentru Restaurante
  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
menu
Cu ce te putem ajuta?