31/08/2021

Cum folosești SMS-ul ca să atragi mai mulți clienți la restaurant

5 min citire
Actualizat: 03/05/2023

Cuprins:

1. Mai funcționează marketingul prin SMS pentru restaurante în 2021?

2. Care sunt beneficiile pentru restaurante?

3. Cele mai importante bune practici în industria horeca atunci când folosești SMS-uri

4. Idei eficiente de marketing pentru restaurante prin SMS

Indiferent dacă ești un restaurant de familie cu tradiție, sau un lanț de restaurante care este recunoscut pentru specificul său, SMS-urile (mesajele text) rămân o alternativă foarte bună, mai ales din punct de vedere al costurilor mici. În acest articol vom aborda această alternativă și cum să folosești SMS-ul pentru a-ți crește profiturile.

1. Mai funcționează marketingul prin SMS pentru restaurante în 2021? 

În fiecare zi apar alte tehnologii și modalități de a ajunge la clienți și a-i convinge să comande de la restaurantul tău. SMS-ul a rămas neschimbat în timpul în care au apărut platforme precum Facebook, Instagram, YouTube sau altele. Contrar aparențelor, SMS-ul a rămas unul dintre cele mai importante și relevante modalități de a trimite mesaje personalizate clienților.

Unei persoane îi trebuie, în medie, 90 de secunde ca să citească un mesaj pe care l-a primit. În același timp, 98% dintre toți cei care primesc un SMS îl vor deschide, ceea ce urcă SMS-ul rapid în topul celor mai utile canale de marketing.

În același timp, majoritatea companiilor care încă mai folosesc SMS-ul o fac și datorită costurilor scăzute, raportate la numărul de deschideri al mesajelor, dar și am impactului.

2. Care sunt beneficiile pentru restaurante?

 

a) Toată lumea are acces la SMS-uri

Tehnologia reprezintă viitorul, însă nu toată lumea în România stă pe Facebook sau Instagram. În același timp, te lupți cu o multitudine de competitori, ceea ce înseamnă că și costurile tale vor crește semnificativ pentru a ajunge la același client. Indiferent de mărimea restaurantului tău, dacă vrei să ai o acțiune de marketing cu impact rapid și ieftin (mai ieftin decât reclamele pe Facebook, Instagram, Google etc.) atunci un modul de marketing care să-ți permită contactul prin SMS este necesar.

În același timp, clienții tăi, indiferent de tipul de telefon vor primi mesajul și-l vor putea citi instant, fără să fie nevoiți să instaleze alte programe sau aplicații pe telefon.

b) Ajungi la mult mai mulți oameni

Dacă te concentrezi doar pe clienții pe care îi găsești pe Facebook, Instagram sau Google, atunci nu vei atinge atât de mulți oameni și, cel mai important, nu ai un buget optimizat. Dacă îți dorești să ai rezultate cu bani puțini, atunci programează un demo și află cum te poți promova rapid și ușor.

Pentru a putea comunica cu clienții tăi pe internet ești limitat de mai multe aspecte pe care nu le poți controla, precum accesul la internet, atât prin wi-fi, cât și prin abonament, de prezența lor în online (dacă au sau nu cont de Facebook sau Instagram) și altele.

SMS-ul poate fi citit de pe orice tip de telefon, chiar dacă este smartphone sau nu, ceea ce înseamnă că fiecare mesaj va fi citit.

c) Ai rezultate imediat

95% dintre toate mesajele primite vor fi citite în primele 5 minute, iar majoritatea mesajelor vor fi citite în primele 5 secunde de când au fost primite.

Ceea ce înseamnă că dacă trimiți un cupon sau anunți o ofertă de discount-uri pe website, este posibil să primești comenzi încă din primele minute de când ai trimis mesajele text.

d) Mărește loialitatea clienților

Clienții nu sunt dificil de loializat, mai ales când ai la îndemână module care să-ți permită fidelizarea acestora. Tot ce ai nevoie este de un mesaj, discount-uri promoționale în funcție de numărul de vizite/comenzi la restaurantul tău și să le poți trimite un SMS. Află cum poți să îți administrezi profitabil clienții printr-un demo gratuit.

e) Îți permite să te adaptezi

Poți trimite SMS-uri atât cu discount-uri și cupoane, dar în același timp poți anunța un nou preparat, sau un nou program al restaurantului.

Puterea SMS-ului constă în faptul că îți permite să comunici direct cu clientul și îți permite să ai o relație permanentă, prin care să îl loializezi și, cel mai important, să ai un număr mai mare de comenzi.

3. Cele mai importante bune practici în industria horeca atunci când folosești SMS-uri

 

a) Folosește SMS-ul doar când ai ceva important de spus

Sunt multe restaurante care au eșuat în a înțelege că un client vrea să primească mesaje de cel mult o dată pe săptămână. Și atunci doar când este de interes pentru el. Dacă insiști și trimiți prea multe mesaje este posibil să fii blocat.

S-ar putea să-ți placă: 6 beneficii pe care le ai datorită rezervărilor online

b) Cere permisiunea clienților înainte de a le trimite mesaje 

Din cauza GDPR-ului este imperios necesar să ceri aprobarea clienților înainte de a-i contacta prin SMS. Dacă îi contactezi fără să ai acordul lor riști să primești recenzii negative sau amenzi.

c) Textul din mesaj trebuie să fie scurt sau lung? 

Răspunsul este: scurt. Cu cât sunt mai scurte mesajele, cu atât vor efectul dorit și anume plasarea unei comenzi. Dacă vei insera prea multe cuvinte riști ca mesajul tău să fie ignorat și, după aceea, șters. Un mesaj ideal poate fi construit în felul următor:

„Săptâmana aceasta ai discount de 25% pentru toate preparatele din pui. Intră pe www.restaurant.ro și vezi toată oferta”.

4. Idei eficiente de marketing pentru restaurante prin SMS

 

a) Folosește SMS-ul pentru a trimite un cupon sau cod de discount

Cea mai bună metodă de a atrage atenția clienților este să le oferi un discount. Indiferent dacă este o reducere generală sau un cupon pentru cei mai loiali clienți sau pentru cei care au avut doar două comenzi în trecut, un astfel de mesaj le-ar atrage atenția.

b) Trimite oferte personalizate 

Zilele de naștere sau onomasticile sunt extrem de relevante pentru clienții tăi. Dacă trimiți un SMS care să cuprindă o ofertă specială atunci șansele pentru a primi o comandă sunt foarte mari. De asemenea, poți oferi discount-uri și cupoane de grup pentru sărbătoriți ca să-și scoată prietenii în oraș.

c) Încurajează clientul să plaseze a doua comandă

Cel mai important pas pentru a avea clienți loiali este să-i convingi să plaseze a doua comandă. Așadar, oferă un discount a doua sau a treia zi de la plasarea primei comenzi. Astfel, îl vei încuraja să încerce și alte preparate. De asemenea, gândește-te la o ofertă care să cuprindă și 1+1 gratuit, dacă vezi că a comandat preparate pentru două persoane. horeka îți oferă acces la toate aceste informații. Află mai multe în cadrul unei sesiuni de demo gratuite.

d) Activează clienții care nu au mai comandat de la tine în ultima perioadă

Un client loial ar trebui să comande de la tine cel puțin o dată pe săptămână. Dacă observi că un client nu a mai comandat de la tine de două săptămâni atunci trimite-i un mesaj care să conțină o ofertă personalizată în funcție de comenzile anterioare, sau încurajează-l să încerce un preparat nou.

Ține minte că este mult mai ușor să activezi clienții care au plasat mai multe comenzi în trecut decât să câștigi un client nou.

horeka îți permite să ai propriul modul de marketing prin SMS, astfel încât vei putea să îți loializezi clienții mult mai rapid și la costuri mult mai mici. Oferă-le discount-uri și cupoane pe care să le poată folosi într-o perioadă mai mare de timp (cel mult 7 zile) și nu exagera cu SMS-urile (cel mult 1 SMS pe săptămână). Vei vedea că o să ai din ce în ce mai mulți clienți loiali.

Etichete:
ARTICOLE SIMILARE

Citeste mai mult:

  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
    Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Cin Cin
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
    Profil Companie Google: Adaugă-ți Restaurantul pe Google Maps
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
    De ce are nevoie restaurantul tău de livrare la domiciliu?
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
    10 Strategii de Marketing pentru Restaurante
  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
menu
Cu ce te putem ajuta?