05/10/2021

Cum să câștigi clienți noi folosindu-te de TripAdvisor, Facebook și Google My Business

5 min citire
Actualizat: 04/05/2023
  1. Câți clienți caută recenzii 
  2. 3 motive pentru care recenziile sunt importante pentru clienții tăi
  3. Recenziile influențează decizia de comandă
  4. De ce este esențial să ai recenzii pozitive
  5. Cum te ajută horeka să crești recenziile pozitive fără costuri suplimentare 

Clienții sunt din ce în ce mai sofisticați și au pretenții mai mari atunci când vin să ia masa la restaurant. Dacă vrei să ai clienți constant în localul tău, atunci trebuie să fii prezent pe TripAdvisor, Facebook și Google My Business. Este necesar să primești recenzii bune de la clienți reali pe toate aceste canale și să investești timp să răspunzi la ele.

Câți clienți caută recenzii?

Înainte de a comanda online sau de a vizita un restaurant, 82% dintre clienți caută recenzii online despre un restaurant. Dacă nu au găsit recenzii online despre localul tău, este posibil ca majoritatea clienților noi care comandă de la tine să fi venit la recomandarea prietenilor sau din întâmplare.

3 motive pentru care recenziile sunt importante pentru clienții tăi 

De ce un număr așa de mare de clienți potențiali caută recenzii online? Conform unui studi de la Research Gate sunt trei motive: 

  1. Nu vor să fie dezamăgiți: clienții citesc recenziile pentru a reduce șansele de a fi dezamăgiți în legătură cu mâncarea, ospătarii, livratorii sau timpii îndelungați de așteptare;
  2. Vor să găsească un restaurant repede: uneori, clienților le este greu să decidă unde vor să mănânce sau de unde vor să comande. Le este mult mai ușor să caute pe una din cele trei platforme cunoscute (sau pe toate trei) și să își creeze o idee în acest mod. 
  3. Le este frică să nu cheltuiască prea mulți bani: românii cheltuie în medie 80 de lei pe o masă atunci când comandă de la un restaurant. Așadar, recenziile online au un rol important înainte de a comanda de la un restaurant.

Horeka by Roweb te ajută să îți crești organic numărul de recenzii pozitive, fără costuri adiționale și fără niciun efort din partea ta. Totul este posibil datorită procesului automat de colectare a recenziilor.

Recenziile determină decizia de cumpărare a unui client 

Un alt studiu ne arată că pandemia a schimbat comportamentul consumatorului și modul în care își face selecția restaurantelor de la care vrea să comande sau în care să mănânce. Printre cele mai importante schimbări se numără plasarea de comenzi online cât mai simplu și recenziile pozitive. 

Recenziile erau deja  importante încă dinainte de pandemie, iar acum, aproximativ 55% clienți sunt influențați de ceea ce citesc despre restaurante.

Cu alte cuvinte, prezența pe TripAdvisor, Facebook și Google My Business poate face diferența dintre zilele cu zeci sau sute de comenzi, livrări și rezervări si zilele care trec mai greu.

Cum răspunzi recenziilor negative? Citește mai multe despre toate situațiile în care apar recenzii negative și cum să le răspunzi, prin exemple. 

De ce este esențial să ai recenzii pozitive

Așadar, recenziile influențează major decizia de cumpărare a clienților. 

Iată un top 3 motive esențiale pentru care ar trebui ca restaurantul tău să fie pe TripAdvisor, Facebook și Google My Business:

  • Recenziile pozitive te ajută să fii descoperit mai repede

Indiferent de locația restaurantului tău, clienții, dacă nu au mâncat de la tine până acum, vor căuta restaurantul pe TripAdvisor, Facebook și Google My Places. Aceste trei platforme de recenzare îți asigură vizibilitatea atât pentru turiști, cât și pentru clienții locali

Cu cât ai un număr mai mare de recenzii pozitive, cu atât aceste platforme îți vor urca restaurantul mai sus în rezultate de căutare. 

Soluția Horeka by Roweb ajută restaurantele să crească organic numărul de recenzii pozitive, fără costuri adiționale. Datorită sistemului de automatizare, antreprenorii nu depun niciun efort suplimentar ca să capteze aceste recenzii.  

  • Recenziile pozitive te ajută să te diferențiezi de competiție 

În medie, un client se uită la 3-4 restaurante înainte de a plasa o comandă. Analizează prețurile, oferta de preparate și timpul de livrare. Însă, dacă un client este nevoit să aleagă între două restaurante pe care nu le cunoaște, atunci va alege în funcție de recenzii. 

Recenziile diferențiază un restaurant de competiție, iar clienții sunt dispuși să plătească mai mult dacă deții un număr mare de recenzii pozitive într-o anumită platformă. 

  • Recenziile pozitive te vor ajuta să câștigi încrederea potentialilor clienților care nu te cunosc

Foarte mulți clienți caută recenzii online pentru a vedea dacă vor comanda sau nu de la restaurantul tău. Prin recenziile pozitive, clienții își vor forma o opinie foarte bună despre restaurantul tău și vor plasa cel puțin o comandă de la restaurantul tău. 

Cum te ajută Horeka să crești recenziile pozitive fără costuri suplimentare  

După ce comanda online este finalizată, clientul primește un mesaj standard. Acesta poate fi personalizat și conține un link către o pagină internă a soluției Horeka prin care i se cere clientului să ofere rating de la 1 la 5 (unde 1 înseamnă foarte prost, iar 5 înseamnă foarte bine) pentru serviciile prestate.

De asemenea, există și o casetă text opțională în care acesta poate să detalieze răspunsul. 

Clientul răspunde la trei întrebări: 

  1. Cum a fost mâncarea?
  2. Cum a fost servirea/livrarea? 
  3. Ne-ați recomanda? 

Dacă fiecare feedback are cel puțin 4 stele, atunci clientul este rugat să posteze recenzia și pe cele trei platforme cu care este  integrată soluția Horeka: Facebook, TripAdvisor, Google Places.

Feedback Intern Horeka by Roweb

În acest pas se va deschide o pagină cu logourile celor trei platforme. Fiecare logo este legat de platformă (TripAdvisor, Google Places sau Facebook). După apăsarea unui logo, clientul este trimis direct în pagina de recenzii a platformei respective. De exemplu, dacă un client apasă pe logoul Facebook, se deschide pagina de recenzii a restaurantului tău de pe Facebook. 

Astfel, clientul va salva cel puțin un minut ca să intre în fiecare dintre cele trei platforme. Fiind un proces simplu și integrat direct cu paginile tale de recenzii de pe TripAdvisor, Google Places și Facebook, te asiguri că primești recenzii pozitive după fiecare comandă finalizată.

Dacă primești o recenzie negativă?

Dacă un răspuns la una dintre cele trei întrebări primește 3 puncte sau mai puțin, atunci restaurantul este alertat imediat de recenzia negativă, fără să i se mai afișeze clientului platformele de recenzii. 

Astfel, managerul restaurantului sau persoana responsabilă cu administrarea comenzilor poate să sune clientul direct din aplicația mobilă de gestiune comenzi online și să înțeleagă care este problema clientului, oferindu-i o soluție. De exemplu, îi poate oferi un cupon sau un discount în funcție de profilul clientului. 

Sistem de notificare feedback negativ

Concluzie

În concluzie, recenziile pozitive au un impact real în profitul restaurantului tău. Oamenii au încredere, în principal, în ceea ce citesc de la alți oameni și mai puțin în reclamă. Soluția horeka te ajută, prin intermediul clienților satisfăcuți, să îți amplifici prezența pe Facebook, TripAdvisor și Google My Business și să câștigi, în fiecare zi, mai mulți clienți noi decât în ziua precedentă. 

 

Etichete:
ARTICOLE SIMILARE

Citeste mai mult:

  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
    Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Cin Cin
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
    Profil Companie Google: Adaugă-ți Restaurantul pe Google Maps
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
    De ce are nevoie restaurantul tău de livrare la domiciliu?
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
    10 Strategii de Marketing pentru Restaurante
  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
menu
Cu ce te putem ajuta?