În industria HoReCa diferența o făcea calitatea produselor și a serviciilor. În prezent, nu mai este de-ajuns. Ai nevoie să dezvolți o relație cu clienții tăi. Cea mai rapidă metodă prin care poți să creezi o relație cu clienții tăi care să se transforme în loialitate față de restaurantul tău este prin social media.
În acest articol vom discuta despre cum să-ți deschizi o pagina de Facebook și câteva idei de creștere a comunității simple și eficiente.
În primul rând, o pagină pentru un business pe Facebook este diferit de profilul personal. Dacă încă nu ai o pagină de Facebook pentru restaurantul tău nu este o problemă. Tot ce trebuie să faci este să urmezi pașii de-aici.
În al doilea rând, este foarte important să ai o descriere cât mai clară în secțiunea „Despre”. Această secțiune este indexată de Google, ceea ce înseamnă că atunci când clienții sau potențialii clienți te caută pe Google, cu cât ai o secțiune mai bine creată, cu atât te vor găsi mai repede (adică în primele rezultate). Descrie restaurantul tău, dar folosește și cuvinte cheie, spre exemplu - Pizzerie Timișoara cu livrare în 30 de minute, Paste în stil napoletan în Suceava și altele. Cu cât ai mai multe cuvinte cheie, cu atât vei fi mai sus în căutările de pe Google.
Pentru a te asigura că ai toate beneficiile unei pagini de Facebook a unui local, cum ar fi funcția de check-in (o să fie foarte utilă atunci când se vor ridica restricțiile).
Dacă vrei ca restaurantul tău să apară pe hartă, atunci intră în setări, Informații pagină (Page Info) și caută butonul Edicare locație (Edit Location). În acel moment o să-ți apară mai multe căsuțe pe care trebuie să le completezi. Trebuie să fii foarte atent la codul poștal și stradă, altfel nu o să îți poziționeze restaurantul corect.
Adevărul este în social media de foarte multe ori oamenii aleg mâncarea în funcție de calitatea pozei. În momentul în care ai o bază largă de clienți loiali, aceștia vor folosi aplicația mobilă sau website-ul tău pentru a comanda online. Însă, ca să construiești această bază loială ai nevoie de cât mai mulți consumatori.
Prima interacțiune a oricărui vizitator pe pagina ta de Facebook este poza de copertă. De aceea, este foarte important ca poza de copertă fie să cuprindă o anumită ofertă care este în derulare sau o poză cu restaurantul tău/mâncarea, făcută în stil cât mai profesional posibil. Social media este, din păcate, despre vanitate - cu cât arată mai frumos, cu atât clienții vor fi mai tentați să încerce să comande de la tine.
Ce poți să pui în imaginea de copertă?
Așadar, pe lângă mâncarea excelentă, ar fi bine să investești și într-o ședință foto care să-ți scoată restaurantul în evidență.
Instalează-ți aplicația de TripAdvisor pentru a copia automat recenziile de pe TripAdvisor pe Facebook. Tot ce trebuie să faci este accesezi www.tripadvisor.com/Widgets, să-ți cauți restaurantul, să selectezi butonul „Install Now” și să-ți selectezi restaurantul.
Printre cele mai bune metode de a-ți face pagina activă este să creezi concursuri prin care membrii comunității să poată participa. Poate să fie orice: de la încercările celor care te urmăresc să recreeze rețete, la postatul unei imagini amuzante cu animalul de companie. Tot ce trebuie să faci este să adaugi un discount sau un voucher pentru următoarea/următoarele comenzi.
Ceea ce își doresc oamenii, mai mult decât orice, mai ales din cauza pandemiei, este să se conecteze cu alți oameni - sau, în cazul tău, să vadă și partea umană a restaurantului. Postează câteva poze din bucătărie, în timp ce se prepară mâncarea, sau crează-ți propriul „Știați că…” cu informații despre mâncare. De asemenea, o altă metodă foarte bună este să prezinți personalul, fie bucătarii, fie barmanii sau ospătarii - și să creezi povești în jurul lor.
O metodă foarte bună de a crea conținut este să îți prezinți meniul zilnic. Cu cât este mai creativ prezentat, cu atât vei avea mai multe șanse să câștigi clienți
Citeste mai mult: