02/09/2022

De ce restaurantul tău este un brand?

3 min citire
Actualizat: 01/03/2023

Ai deja o afacere HoReCa? Sau ești pe cale să deschizi un restaurant nou? Înseamnă că ai ajuns în locul potrivit. În acest articol vei găsi motivele principale pentru care ar trebui să transformi restaurantul tău într-un brand sau să-l dezvolți pornind de la o strategie.

Experiența pe care o are clientul tău cu mâncarea ta se reflectă în absolut toate serviciile tale, inclusiv în comportamentul angajaților, decor, website ș.a.m.d.

Și tu ești un brand! În momentul în care îți faci conturi personale pe rețelele sociale tu spui o poveste și publici caracteristici despre tine: vârstă, locație, hobby-uri etc. De exemplu, dacă te uiți pe pagina ta de Facebook, vei vedea că tot ce ai postat despre tine te reprezintă și îți reflectă personalitatea.

Așa este și cu brandul de restaurant! Prin branding, restaurantul tău arată că are anumite calități.

Cum să diferențiezi restaurantul tău prin branding?

Dacă prin branding înțelegi doar găsirea unui nume sonor și a unui logo reprezentativ, află că e mai mult decât asta! Ai nevoie de o strategie de brand, care să te ajute să creezi un restaurant care să fie ușor de recunoscut.

La baza unui branding bine realizat stau strategia și creativitatea, care se îmbină și generează unicitatea de care tu și restaurantul tău aveți nevoie pentru a pătrunde în industria HoReCa.

Branding înseamnă identitate. Restaurantul tău ce identitate are?

Așa cum Horeka este o suită de soluții digitale pentru restaurantul tău, brandingul are mai multe componente.

  • Concept și design - alege locația, aparatura, culorile, materialele,mobilierul, numărul de angajați de dinainte să te apuci să investești.
  • Slogan - cum îți definești restaurantul?
  • Sistem de delivery și flexibilitate - fii acolo unde te caută clienții și oferă-le variante de livrare, plată, dar și de rezervare.
  • Angajați - alege să investești în angajații tăi înainte să deschizi localul; indiferent de tipul de restaurant, angajații amabili și politicoși sunt cei care beneficiază de bacșiș mai mare. Ei pot să-ți ridice sau să-ți coboare notorietatea, în funcție de comportamentul lor vizavi de clienți.
  • Veselă, tacâmuri, accesorii de masă- asigură-te că se completează cu tot conceptul restaurantului tău. Materialele din care sunt confecționate trebuie să fie de calitate.
  • Meniu digital - acest tip de meniu te ajută să fii mai rapid cu serviciile prestate atât pentru comenzile onorate ca delivery, dar și pentru cele din restaurant, plasate direct de la masă.
  • Sistem de gestiune comenzi, livrări, rezervări, angajați și clienți, cu integrarea POS-ului folosit.
  • Marketing - folosirea unui sistem integrat și personalizat de fidelizare al clienților tăi. Promovarea pe canalele sociale, dar și prin campanii tradiționale de marketing offline.

Atenție la detalii

  • Prezență în mediul online- alege canalele unde vrei să te promovezi natura pe rețelele sociale.
  • Servicii ireproșabile- alege să pui calitatea serviciilor tale pe primul plan; să ai un mediu curat de lucru, iar obiectele din restaurant să strălucească atunci când un client îți trece pragul.
  • Atmosferă - ce fel de atmosferă vrei? Caldă și familiara? Sau rece și minimalistă?
  • Muzică - în funcție de specificul restaurantului, poți opta pentru muzică live, radio, sau liste cu muzică cumpărată și licențiată.

Restaurantul tău, brandul tău

Restaurantul tău are nevoie de branding, chiar de la început. În cazul în care localul tău funcționează deja, el poate fi rebranduit. Printr-o strategie clară, poți dezvolta și tu un brand de restaurant. Indiferent dacă te afli la început sau vrei să faci o schimbare majoră de imagine.

De asemenea, dacă dorești să ai propria ta marcă, atunci e necesar să îți înscrii logo-ul sau numele restaurantului la autoritățile române. Mai multe informații găsești într-un articol legal, despre diferențele dintre logo, marcă și brand.

Etichete:
ARTICOLE SIMILARE

Citeste mai mult:

  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
    Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Cin Cin
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
    Profil Companie Google: Adaugă-ți Restaurantul pe Google Maps
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
    De ce are nevoie restaurantul tău de livrare la domiciliu?
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
    10 Strategii de Marketing pentru Restaurante
  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
menu
Cu ce te putem ajuta?