7.1 miliarde de oameni vor folosi smartphone-urile în 2021. În România, din populația totală de 19 milioane, 14.43 folosesc în fiecare zi, aproximativ 3 ore, telefonul mobil - aceste două statistici ar trebui să-ți arate importanța aplicațiilor mobile pentru orice tip de business.

Pandemia a schimbat consumul de conținut și modalitate prin care interacționăm cu mediul online, dar și cu restaurantele și cum comandăm - de unde și nevoie de a avea o aplicație de smartphone pentru restaurantul tău.

Livrarea de mâncare a devenit, în special din cauza pandemiei, o piață stabilă și care crește exponențial. Conform unui studiu realizat de Statista, cifra de afaceri pentru livrarea de mâncare comandată online va depăși 130 de milioane de dolari în 2021, i 182 milioane de dolari în 2024.

În același timp, piața restaurantelor care aleg să livreze mâncare prin propria aplicație sau website va ajunge la 89 de milioane de dolari în 2021. Este estimat că cifra de afaceri va avea o creștere anuală de 9.56%, astfel că valoarea pieței va ajunge la 117 milioane de dolari în 2024 - ceea ce demonstrează rapiditatea cu care competiția alege digitalizarea restaurantelor pentru a satisface noile nevoi ale clienților.

Grafic digitalizare restaurant

Modelul de business care facilitează restaurantele să livreze direct mâncarea către client a devenit unul adoptat rapid la scară largă, în special pentru că este o soluție mult mai bună pentru restaurante.

Principalele două motive pentru care acest model de business a luat avânt sunt:

De ce ai nevoie de o aplicație de smartphone pentru restaurantul tău?

Website-ul este mai mult decât o necesitate, este o realitate - fără un website care să fie ușor adaptabil oricărui tip de ecran și prin care clienții tăi să interacționeze, oricând, vei pierde clienți continuu.

Însă, o aplicație de telefon mobilă devine la fel de indispensabilă. Motivele sunt destul de clare până în prezent - tot mai mulți români folosesc telefonul mobil ca să facă achiziții - de la mașini de spălat, haine, la produse din magazine și la mâncare gătită.

În același timp, 63% dintre clienții unui restaurant ar prefera să comande în mod direct fără să mai plătească și comision către aplicațiile terțe. Însă, realitatea este că sunt mulți clienți care preferă să comande prin aplicațiile de livrare.

De ce? 

Pentru că majoritatea aplicațiilor de smartphone pentru restaurante nu urmăresc cu adevărat atât nevoile, cât mai ales așteptările consumatorului. Din momentul în care te-ai hotărât să ai o aplicație de telefon mobil pentru clienți nu mai ești în competiție doar cu celelalte restaurante, ci și cu afacerile de e-commerce care au aplicații de mobil de ani de zile.

Fără să vrei, consumatorii vor face comparații - iar dacă aplicația ta nu se ridică la nivelul lor de așteptări, aceștia nu o vor folosi.

Așadar, ce trebuie să faci pentru a avea o aplicație care să fie folosită și care să-ți aducă creșteri a comenzilor online între 48% - 147% (conform datelor restaurantelor care folosesc deja softul pentru restaurante Horeka)?

Aplicația de smartphone pentru restaurantul tău trebuie create în jurul clientului, în timp ce respectă identitatea restaurantului

Contrar multor opinii - clientul și restaurantul își doresc același lucru - o aplicație intuitivă, cu o interfață a utilizatorului extrem de facilă. O aplicație de mobil folosită de client trebuie să îi permită acestuia abilitatea de a alege produsele favorite din meniu și să plaseze comanda din câteva clickuri.

În același timp, aplicațiile ar trebui să le permită clienților să vadă ofertele relevante, să poată aplica codurile de reducere (cupoane) sau să informeze restaurantele cu privire la anumite nevoi speciale (spre exemplu alergeni sau intoleranțe).

În același timp, aplicațiile de mobil pentru restaurante trebuie să permită plata direct din aplicație, introducerea adresei de livrare și modalitatea de contact preferată. Astfel, restaurantele pot optimiza procesul de comandă prin aplicație - ușurința cu care aceste funcționalități sunt încorporate și folosite îți va aduce clienți noi pe care vei putea să îi fidelizezi.

Cu cât interfața utilizatorului este mai bine construită, cu atât vei avea un număr mai mare de comenzi și o creștere a retenției clienților.

Aplicația de smartphone pentru restaurant ar trebui să-ți permită mai multe module de marketing prin care să crești vânzările

Aplicația pentru restaurant trebuie să-ți permită răspândirea informației rapid, doar din câteva clickuri. De exemplu, dacă dorești să informezi doar o parte din clienții tăi despre o anumită ofertă poți să o faci direct, către telefoanele lor.

Aplicațiile mobile permit oportunități nelimitate pentru distribuția conținutului de marketing, și să-ți ofere o vizibilitate mai mare printre clienții tăi.

Funcționalități avansate pentru o aplicație de smartphone pentru restaurant

Aplicația de smartphone pentru restaurante dezvoltată de Horeka by Roweb are patru dimensiuni și fiecare are funcționalități specifice:

Dimensiunea aplicație smartphone restaurant - livratorii:

a) primirea comenzilor cu adresa exactă;

b) conectarea aplicației cu Google Maps astfel încât să poată parcurge cel mai scurt traseu;

c) calculare și trimitere automată a timpului de livrare, atât către aplicația de personal, cât și a clientului;

d) notificarea clientului când livratorul este în apropiere;

e) livratorul să poată contacta în mod direct clientul pentru a cere detalii cu privire la adresă.

Dimensiunea aplicație smartphone restaurant -  de personal:

a) funcția de backup - unde toate datele sunt păstrate și securizate în caz de incidente;

b) funcția de management al locației care să informeze personalul restaurantului despre unde se află livratorii, în orice moment;

c) funcția de mesagerie instantă către livrator (cu detaliile despre comandă în caz de modificări) și către client cu informarea referitoare la timpul de așteptare;

d) un sistem de protecție prin parolă și multiple check & balances pentru a proteja datele restaurantului;

e) rapoarte cu privire la întreaga activitate a restaurantului, instant, oricând (defalcat pe zile, săptămână și lună/luni) cu privire la volumul de vânzări, cifra vânzărilor, în ce zile s-au făcut cele mai multe vânzări și altele;

f) o bază de date cu toți clienții tăi și modalitatea de contact și pe care o poți filtra după mai multe criterii (număr de comenzi, valoare comenzi, oră, etc.).

Dimensiune aplicație smartphone restaurant - restaurant-client:

a) posibilitatea de a actualiza meniul (atât pe ore - spre exemplu, posibilitatea de a arăta ciorbe/supe până la prânz) așa cum consideri necesar, de câte ori vrei;

b) posibilitatea de a trimite notificări push clienților, direct din aplicație, despre promoțiile active;

c) posibilitatea de a urmări statusul comenzii unui client - astfel încât restaurantele să știe ce comenzi durează mai mult până sunt preparate și livrate, astfel încât să poată oferi un serviciu clienților care se îmbunătățește continuu;

d) opțiune de mesagerie (prin Whatsapp) prin care restaurantul să poată interacționa instant cu clienții și să le răspundă la întrebările referitoare la comandă (spre exemplu dacă produsul livrat conține anumiți alergeni);

e) când clientul apelează restaurantul/plasează o comandă să știi dacă este un client recurent sau unul nou - prin această informație poți oferi un discount preferențial celui recurent, sau să faci cross-selling și up-selling în funcție de istoricul afișat pe ecran;

f) clientul să poată plăti prin mai multe modalități: cash/card la livrare, cash/card la ridicare sau achitare directă (online, prin procesatori siguri de plată) către restaurant cu cardul;

g) posibilitatea de a avea mai multe limbi (spre exemplu maghiară, italiană, germană, etc.);

h) program de loialitate - generarea automată de cupoane pentru clienți și trimiterea acestora prin email;

i) aprobare sau anulare comandă printr-un singur click și trimiterea comenzii către bucătărie, automat;

j) printare comandă instant.

Dimensiune aplicație smartphone restaurant - client-restaurant:

a) creare de cont în care să-și introducă numele, adresa și numărul de telefon;

b) posibilitatea de a selecta mai multe produse, adăugarea în coș și finalizarea comenzii foarte ușor;

c) primirea de email și notificare de tip push (push notification) automat cu faptul că restaurantul a primit comanda și urmează să fie livrată;

d) durata necesară restaurantului pentru a face livrarea;

e) selectarea orei la care să fie livrată produsele;

f) selectarea zilei la care să fie livrată produsele;

g) trimiterea de mesaje direct către restaurant;

h) alegerea modalității de plată: cash/card la livrare, cash/card la ridicare sau achitare directă către restaurant prin card;

i) posibilitatea ca la finalizarea comenzii să poată trimită recenzii direct către paginile propriile de Facebook, Google și Tripadvisor ale restaurantului;

j) posibilitatea de a trimite feedback direct către restaurant, astfel încât acesta să-și poată îmbunătăți serviciile;

k) anulare comandă.

În curând, partea II a articolului

Prezența pe social media este, deja, mai mult decât o necesitate - este o nevoie reală pentru a vinde în online. Conform unui studiu, românii au petrecut în 2020 peste 7 ore folosind telefoanele și calculatoarele. De asemenea, în medie, românii au petrecut 2h și 16 minute pe social media anul trecut. Dintre cele mai folosite canale de socializare sunt YouTube (94.2%), Facebook (91.1%), Whatsapp (80.8%), Instagram (60.6%) și Pinterest (35.5%).

Românii folosesc telefonul mobil pentru a accesa aceste canale aproape exclusiv de pe telefon. Spre exemplu, aplicația de Facebook este folosită în proporție de 98.1% de pe orice fel de telefon mobil. Din acest motiv, website-urile pentru restaurante construite de horeka, atât în varianta lite, cât și în varianta wordpress, se adaptează pentru orice tip de telefon mobil. Astfel, dacă vrei să îți promovezi o ofertă a restaurantului pe Facebook și clienții ajung pe website, aceștia vor putea comanda cu ușurință.

Însă, dintre acestea, care îți asigură cea mai bună rată de vânzare pentru restaurantul tău în online?

1. Facebook

Facebook este cea mai mare platformă socială din lume - dar și cea mai importantă în România.

Facebook este bun pentru că, spre exemplu, poți să creezi un grup dedicat paginii restaurantului în care să promovezi diferite mâncăruri, să le oferi discount-uri exclusive sau tips & tricks pentru cum să-și condimenteze mâncarea acasă. Scopul este să îți loializezi cât mai mulți oameni din orașul tău, astfel încât să ai, oricând o bază fidelă de clienți.

Ce funcționalități de vânzări online oferă Facebook pentru restaurant?

De asemenea, aplicația mobilă horeka este integrată cu sistemul de recenzii Facebook și cu propria pagină a restaurantului. Află mai multe despre cum poți să crești vânzările restaurantului în online folosind aplicația mobilă horeka.

2. YouTube

În România, YouTube este folosit în special pentru muzică. De aceea, este și unul dintre cele mai bune canale pe care le poți folosi. Datorită funcțiilor de targetare a audienței în funcție de locație, îți poți promova restaurantul doar în aria ta geografică, astfel că îți crești rapid numărul de vânzări.

Cum te poate ajuta YouTube-ul să crești vânzările restaurantului tău în online? Prin faptul că îți crește awareness-ul de brand, te face mai cunoscut și recogniscibil, dar și ca un restaurant care prepară mâncare foarte bună.

Vorbește cu bucătarul tău și află de la el câteva ingrediente necesare, spre exemplu, pentru grătar. Cel mai bine ar fi să alegi preparate care știi că sunt căutate/folosite de comunitatea ta locală. Spre exemplu, într-o comunitate unde ai foarte mulți libanezi, arabi sau turci, ar fi bine să vorbești despre oaie și preparatele din oaie, iar în zona de sud a țării (Olt, Dolj, Mehedinți, sau Argeș) despre preparate din porc.

De asemenea, alege produsele în funcție de sezonalitate sau sărbători - cum ar fi Crăciun, Paște, 1 mai, etc.

Scopul acestui tip de conținut este de a te face remarcat, cunoscut, vizibilitate și, mai ales, poziționarea ta ca expert în acest domeniu. Astfel, vei crește baza de clienți loiali care vor apela la tine deoarece știu că ceea ce oferi este de calitate foarte bună.

3. Instagram

Instagram-ul, ca platformă, este foarte popular printre tineri. Ceea ce face deosebită această paltformă este că se axează în special pe imagine, ceea ce poate fi un motiv foarte bun de a fii prezent și pe Instagram.

Față de YouTube și Facebook, Instagram-ul se concentrează doar pe distribuție de fotografii și filmulețe scurte. De asemenea, platforma oferă o multitudine de filtre și alte instrumente pentru a-ți face conținutul și mai atractiv. Dacă ai un fotograf cu care poți colabora, îți poți crea conținut pentru restaurantul tău care să te facă să ieși în evidență și să convingă oamenii să se fie clienții tăi.

Două platforme nu au fost menționate aici - Whatsapp și Pinterest. Pentru a afla mai multe despre cum te poți promova și pe aceste canale abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu ultimele noutăți din lumea HoReCa, dar și despre cum te poți promova mai eficient în online.

Indiferent de bugetul tău, 100 sau 1000 de lei, dacă folosești acești bani inteligent, vei avea un ROI garantat, deoarece fiecare dintre aceste platforme poate convinge clienții să vină la tine. Tot ce trebuie să faci este să încerci.

menu
Cu ce te putem ajuta?