15/06/2020

Idei simple și eficiente ca să crești vânzările restaurantului tău

4 min citire
Actualizat: 04/05/2023

Marketingul este unul dintre cele mai importante aspecte ale restaurantului tău. Motivul este unul foarte simplu - degeaba ai un restaurant care face mâncare foarte bună dacă oamenii nu știu de existența lui.

Odată cu pandemia, multe restaurante și-au regândit strategia de business și au decis să intre în mediul online și să apeleze la terți pentru a reuși să își mențină localurile pe plus și să nu le închidă. Totodată, acest lucru le-a oferit mai multă vizibilitate, dincolo de contextul pandemiei.

Și tu ar trebui să te gândești cum poți să îți crești vizibilitatea restaurantului, mai ales din cauza competiției din ce în ce mai puternice în acest domeniu. Indiferent dacă ai un restaurant micuț sau unul popular, cu tradiție, o cafenea sau un bar, îți oferim câteva idei simple de implementat pentru a-ți crește vizibilitatea afacerii, dar și renumele.

Organizează-ți prezența pe social media

80.7% din populația totală a României are conexiune la internet, 97% dețin un smartphone cu internet și 11.77 milioane de români accesează canalele de social media folosind telefonul mobil. Aproape toți românii, în special cei care au putere de cumpărare sunt mereu online.

Chiar dacă pare o exagerare, nu este. Generațiile care vin din urmă au așteptări imense raportate la stadiul actual al companiilor și chiar al restaurantelor din România.

De exemplu, peste 90% dintre oamenii care caută un restaurant unde să mănânce sau de unde să comande online citesc recenzii, iar lipsa acestora are același efect ca al unui rating foarte slab.

În același timp, un restaurant cu o prezenâă online are nevoie de imagini clare, bune, care să atragă atenția pe social media. Social media este despre a transmite o stare de bine.

Dacă vrei să știi cum să câștigi mai mulți clienți pentru restaurantul tău folosind Facebook sau Google My Business, citește articolul în continuare.

Setează-ți compania pe Google My Business

Mai ușor și mai rapid decât a-ți crea un cont de Facebook este să-ți creezi un cont de Google My Business. Este gratuit, intuitiv și durează câteva minute să ți-l creezi. Atunci când cineva caută un restaurant, cel mai probabil va îl căuta pe Google, deoarece oferă cele mai multe informații - website, pagini de social media, recenzii de pe siteuri externe, cum ar fi TripAdvisor.

Datorită Google My Business, primul rezultat pe Google va fi cu restaurantul tău și informațiile cele mai importante - adresă, modalitate de contact, imagini și recenzii. Cu cât este mai ușor să găsească informații despre tine, cu atât oamenii te vor vizita/comanda mai mult de la tine.

Postează regulat pe rețelele sociale

Ai conturi de social media, dar nu le folosești? Degeaba ai conturi de social media dacă nu le folosești. Clienții tăi vor să vadă ce ai mai făcut, în special cei loiali. Și, datorită felului în care sunt construite platformele sociale, restaurantul tău beneficiază, prin interacțiunea clienților tăi loiali, de mai multă vizibilitate prin viralitatea postărilor.

Așadar, ce poți să postezi?

  • postează meniul zilei - fie că este o listă de mâncare și prețuri promoționale împreună cu o mâncare, sau că scrii pe o tablă cu creta, poți să-ți ajuți clienții să aleagă ce să mănânce în acea zi;
  • dacă este vineri/sâmbătă - postează oferta pentru o mâncare de weekend, cum ar fi pizza sau burger;
  • concursuri - fie că îți provoci comunitatea să numească ei un anumit fel de mâncare mai deosebit, sau ceva ocazional (decembrie, în jurul paștelui, etc.), concursurile te ajută să ajungi la mai multe persoane.

Cere recenzii de la clienții tăi

Aplicația Horeka este construită astfel încât să te ajute să ai cât mai multe recenzii posibile pe Google, Facebook și Tripadvisor. Cu cât ai mai multe recenzii pozitive pe aceste pagini, cu atât vei fi poziționat în topul paginilor atunci când clienții caută restaurantul tău online.

De asemenea, numărul recenziilor te ajută și la atracția de noi clienți. Cu cât ai mai multe recenzii și un minim de 4 stele (spre exemplu, 4 stele din 300 de recenzii), oamenii vor fi mult mai înclinați să încerce pentru prima dată restaurantul tău (față de un restaurant de 5 stele din 10 de recenzii).

Răspunde recenziilor

Indiferent dacă sunt recenzii pozitive sau negative ar trebui să răspunzi.

Recenziilor pozitive ar trebui să le răspunzi personalizat, deoarece sunt o șansă foarte bună de a face cross-sell sau chiar up-sell. O metodă bună să te asiguri că vor reveni este să le oferi un voucher de reducere, direct din aplicația de mobile, iar clienții vor fi informați printr-un email și un push notification.

Recenziilor negative este necesar să le răspunzi cât mai repede posibil. Indiferent de motivul pentru care clienții tăi au lăsat un review negativ, acesta trebuie adresat într-o manieră politicoasă - ține cont, în același timp, de faptul că este în joc imaginea restaurantului tău. Dacă vei avea o atitudine deschisă față de recenzia negativă atunci mai mulți oameni vor fi înclinați să te asculte pe tine.

Caută să faci parteneriate

Indiferent de locația geografică în care te afli, cu siguranță ai pe lângă tine atât crame, cât și producători locali de fructe și legume.

Parteneriatele sunt foarte bune din mai multe motive, printre care se numără costuri reduse, promovare reciprocă șipoți să stabilești o reputație foarte bună restaurantului tău, pentru care marii retaileri pot facce campanii publicitare de ordinul milioanelor de euro.

De exemplu, dacă ai un produs în restaurant care merge foarte bine cu un anumit tip de vin, fă un parteneriat cu o cramă locală - tu vei avea un plus de valoare pentru clienți, iar crama va fi interesată să-și promoveze vinul. De asemenea o altă idee de parteneriat este să oferi la meniul de prânz, gratuit, o salată de fructe de la un producător local de fructe.

Vrei să afli mai multe idei prin care poți beneficia de atenție rapidă a clienților tăi în online? Continuă să urmărești blogul Horeka. Postăm conținut relevant pentru tine și restaurantul tău.

Concluzii

Marketingul nu are nevoie de foarte mulți bani. Tot ce ai tu nevoie este să faci un pas în spate și să te uiți în jurul tău, chiar în incinta restaurantului. Cu un telefon performant sau cu ajutorul unui fotograf profesionist poți face poze interesante la preparate.

Pentru a vinde online garantat și nelimitat, fără comisioane, poți folosi soluția pentru restaurante Horeka, alături de punerea în practică a ideilor expuse în acest articol. Afacerea ta poate deveni unul dintre cele mai importante restaurante din orașul tău. Profită acum de tehnologia pentru creșterea vizibilității restaurantului tău!

Etichete:
ARTICOLE SIMILARE

Citeste mai mult:

  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
    Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Cin Cin
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
    Profil Companie Google: Adaugă-ți Restaurantul pe Google Maps
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
    De ce are nevoie restaurantul tău de livrare la domiciliu?
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
    10 Strategii de Marketing pentru Restaurante
  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
menu
Cu ce te putem ajuta?