Ești aici pentru că ai nevoie de o strategie de branding pentru restaurantul tău? Știm că e tentant să angajezi specialiști care să o facă pentru tine, însă și tu ai nevoie de câteva noțiuni de bază. Înainte să faci asta, noi îți recomandăm să îți faci și tu temele. Pregătește o listă cu toate informațiile necesare și cu răspunsuri pentru viitorul tău restaurant.
Cu acest articol ne propunem să te ajutăm să aplici strategia de branding în restaurantul tău. Am creat un restaurant fictiv și am folosit câteva exemple internaționale cunoscute, pentru a putea arăta că orice lanț de restaurant a început cu un singur local, dar cu un branding puternic.
În întreaga lume sunt peste 15 milioane de cafenele, restaurante, pub-uri, plus hoteluri și pensiuni care au și variante de luat masa. Printr-o strategie de branding bine pusă la punct, tu reușești să nu fii doar încă un restaurant pe marea hartă a patronilor din industria HoReCa.
Vrei să facem împreună un exercițiu de imaginație? Am conceput un restaurant fictiv, pe baza căruia să explicăm pas cu pas, care sunt principalele componente ale unui brand de restaurant.
Alegerea numelui restaurantului tău este un proces creativ destul de dificil. Pentru a-ți ușura misiunea, încearcă să cauți variante simple, ușor de ținut minte și care sunt relevante cu specificul de restaurant pe care dorești să-l construiești (mâncare tradițională, mediteraneană, fast food etc)
Hai să-i spunem restaurantului nostru Coliba cu Plăcinte, un restaurant cu specific tradițional românesc, unde vei găsi cele mai bune plăcinte, în diverse forme și cu umpluturi diferite.
Am pornit de la Pizza Hut, care este un lanț internațional fast-food. Mai multe informații despre cum și-au ales cei doi frați de la Pizza Hut numele restaurantului puteți găsi chiar pe website-ul lor.
După ce ai găsit un nume sonor, următoarea etapă este să îl faci vizual. Dacă logo-ul sandwich-urilor Subway te duce cu gândul la mâncare proaspătă, un logo pentru Coliba cu Plăcinte ar putea fi reprezentat de grafica unui cuptor, care să sugereze ideea de fierbinte și o combinație de litere mici și mari.
Dacă se fac doar plăcinte cu brânză în Colibă, se poate atașa și un simbol de cașcaval.
Aceasta este promisiunea pe care o ai față de clienții tăi. Când auzi „I’m lovin it” nu-i așa că te gândești direct la McDonalds? Sau, un alt exemplu este Lidl cu sloganul „Meriți să fii surprins”.
Ambele sunt destul de neclare. I’m lovin it - îmi place mult - se poate aplica la orice tip de mâncare sau business. Meriți să fii surprins - oriunde mănânci poți fi surprins. Într-un mod plăcut sau neplăcut.
Alege o propoziție scurtă, care atunci când e citită sau auzită, clienții să știe exact cine ești și ce fel de servicii ai.
Pentru Coliba cu Plăcinte ai putea alege o paletă de culori calde - galben, portocaliu, maro. Sau, dacă specificul plăcintelor este un singur ingredient, poți folosi culoarea lui și tonurile cu care se completează.
Pentru a-i da personalitate numelui restaurantului tău și a construi o poveste, designul ar putea avea ca inspirație chiar o colibă și elemente tradiționale românești.
Ospătarii ar putea fi îmbrăcați în costume populare, iar vesela ar putea fi confecționată din lut.
După ce ai reușit să-ți definești cele de mai sus, în strategia de branding a restaurantului tău e necesar să te poziționezi corect și să fii consistent în ceea ce privește serviciile tale.
1. Poziționarea corectă a brandului de restaurant
Prin slogan, poți transmite exact ceea ce face restaurantul tău. Nu scrie despre bucătăria moleculară, dacă tu vinzi fripturi.
2. Consistența brandului tău
Dacă ai stabilit elementele de branding, încearcă să le afișezi peste tot: în restaurant, meniuri, website, aplicație mobilă, platforme de livrare, canale de comunicare (rețele sociale), afișe, flyere, bannere, logo exterior etc.
3. Povestea din spatele restaurantului tău vinde cel mai bine
Un business HoReCa are o poveste în spate. Fie că e afacere de familie și că prima locație e într-o cămăruță înghesuită, fie că pasiunea pentru gătit a devenit atât de mare încât a fost nevoie să fie împărtășită cu alții, povestea este cea care susține un brand unic.
4. În timp, prin branding, restaurantul tău își consolidează reputația
Asigură-te că serviciile tale și calitatea lor sunt la fel ca la început, chiar și după câțiva ani.
5. Fii mai mult decât un restaurant!
Dacă vrei să faci ceva diferit, ai putea să donezi mâncarea rămasă la finalul zilei unui azil de bătrâni, orfelinat, centru canin, sau, pur și simplu să oferi o masă caldă sau un dulce cuiva care are nevoie.
O parte importantă a unei strategii de brand este documentarea. Pentru a poziționa corect noul restaurant și a dezvolta ceva unic, nemaivăzut este întotdeauna o idee bună să ne inspirăm din ceea ce au făcut și alți patroni de restaurante.
Am ales câteva exemple de restaurante/lanțuri de restaurante internaționale, de care suntem siguri că ai auzit și tu. Învață de la cei mai buni!
Anual, se înscriu restaurante la concursul The World's 50 best, care analizează și premiază cele mai bune 50 de restaurante din întreaga lume. Încă te întrebi dacă restaurantul tău e necesar să fie un brand? El este în sine un brand! Fă-l popular și dublează-ți vânzările. Află de ce restaurantul tău este un brand din articolul nostru.
Citeste mai mult: