Marketingul online este necesar pentru orice tip de business. Înainte de a comanda online sau de a intra în restaurantul tău, orice client te va căuta online: ce experiențe au avut alți clienți în localul tău, întărite de recenziile publicate pe platformele populare. Vrei să fii și tu în trenduri?
Folosește tactici de marketing online și restaurantul tău devine cunoscut!
În acest articol vom aborda 4 strategii de marketing care au funcționat la clienții noștri și pe care le poți aplica și tu cu succes la restaurantul tău.
Pandemia a crescut timpul pe care-l petrecem în fața ecranelor cu aproximativ 3 ore, în fiecare zi. În 2023 acest trend continuă, iar pentru asta ai nevoie de un website care să se poată adapta pe tabletă, laptopuri, dar mai ales pe telefoanele mobile.
Cei mai mulți clienți îți vor căuta restaurantul pe telefoanele lor. De aceea, trebuie să te asiguri că ai un website care să fie optimizat și adaptat oricărui tip de ecran.
O altă variantă ar fi să alegi un alt tip de website, care să fie orientat către vânzare online și care funcționează perfect ca propriul tău meniu online.
Cum reușesc restaurantele să câștige clienții pe care i-au pierdut?
Cea mai mare piedică pe care o au alți administratori de restaurante este să identifice exact care sunt clienții care au comandat de la ei o singură dată și să-i convingă să se întoarcă.
Prin propria bază de date vei putea să înțelegi mult mai bine ce preparate se vând cel mai bine, dar și cine a comandat de la tine și cât.
Ce poți face cu aceste informații despre clienții tăi?
Poți oferi discounturi personalizate în funcție de preferințele lor și ai toate șansele ca acel client care a comandat o singură dată de la tine să se întoarcă. O dată ce ai reușit să-i convingi să se întoarcă, le poți trimite clienților oferte personalizate prin sms sau email.
Restaurantul tău trebuie să aibă cel puțin un profil de social media. Ideal ar fi să ai atât Facebook, cât și Instagram și să postezi zilnic.
Logoul brandului și grafica website-ului tău ar trebui să se regăsească în toate profilele tale.
De asemenea, ar trebui să ai și profil pe platformele de recenzare preferate de clienții locali, dar și de turiști - Google My Business și TripAdvisor.
Cel mai important trend este acela al plăților online. De exemplu, în 2020 și 2021 clienții au comandat de peste 500 de milioane de dolari (electrocasnice, mașini dar și mâncare) folosind doar telefonul mobil.
Dacă vrei să fii independent și să nu mai plătești comisioane la platforme de livrare, ai nevoie de un integrator de plăți online. Horeka by Roweb îți permite să ai propriul tău sistem de plăți online pentru restaurant, fără comision din vânzări sau limită de comenzi.
Recenziile sunt ceea ce te diferențiază de un restaurant cu același specific. Încă din 2016, recenziile au cunoscut un trend ascendent, iar în perioada pandemiei au reprezentat motivul pentru care unele restaurante au avut peste 10.000 de comenzi online.
Horeka by Roweb are un sistem prin care îți promovează automat recenziile pozitive pe TripAdvisor, Facebook și Google Places și te anunță doar pe tine când primești o recenzie negativă. În acest fel, poți contacta direct clientul ca să afli motivul ratingului și îl poți recompensa printr-o campanie de fidelizare.
Ca să te diferențiezi în lumea restaurantelor digitale, ai nevoie de un website care să permită plățile online rapid și din câteva clickuri. Ai nevoie de o pagină de Facebook pe care să postezi zilnic și să atragi clienții să comande de la tine.
Dar cel mai important aspect acum este un partener digital precum Horeka by Roweb care să înțeleagă ce înseamnă un astfel de business. Ai nevoie de propriul tău sistem online pentru restaurant, care nu percepe comisioane din vânzările tale și te ajută să-ți păstrezi independența. Testează trendurile pentru promovarea restaurantelor și alege ce ți se potrivește ție și businessului tău!
Citeste mai mult: