23/04/2021

Ghidul complet pentru promovarea unui restaurant printr-un website dedicat

4 min citire
Actualizat: 03/05/2023

Navigare rapida:

Mai mult de 90% dintre clienții posibili ai unui restaurant caută restaurantul online înainte de a plasa o comandă, și acesta este principalul motiv pentru care ar trebui să ai un website optimizat pentru vânzări online. Aplicațiile terțe de livrare a mâncării îți oferă (parțial) vizibilitatea de care ai avea nevoie pentru a vinde, însă dacă pe aplicațiile respective nu ai recenzii atunci peste 80% dintre clienți vor fie să comande de la un alt restaurant.

Datorită unui website pentru restaurantul tău optimizat pentru a vinde online vei putea să-ți promovezi business-ul pe internet și să ai mai mulți clienți.

Specialiștii horeka îți vor construi un website în variantă wordpress sau lite, care te va ajuta atât din punct de vedere SEO (să apari, organic, în primele rezultate de pe pe Google), cât și vizual.

Indiferent de website-ul pe care-l alegi, acesta trebuie să fie adaptabil pentru orice tip de ecran și dispozitiv. Fie că ai vizite de pe un laptop sau un telefon mobil, website-ul restaurantului tău care te ajută să vinzi mai mult online este cel care respectă regulile de ecommerce. Un website care nu se adaptează după fiecare dispozitiv te va face să pierzi clienți, continuu.

De ce au nevoie restaurantele de un website optimizat pentru a vinde online?

Fiecare restaurant, indiferent de specificul său, se concentrează pe a oferi cea mai bună mâncare posibilă. Cu toate acestea, dacă nu ai o prezență în online care să-ți aducă în mod constant clienți, cui vinzi? De aceea, ai nevoie de un website care să-ți permită să vinzi online și conectat la un sistem de livrare.

Obține noi clienți

Toate informațiile despre restaurantul tău ar trebui să fie pe website-ul tău dedicat. Canalele de Facebook, Instagram și YouTube sunt doar locuri în care diseminezi informația și-i convingi pe oameni să intre pe website.

Pe website clienții tăi găsesc meniul, când ai restaurantul deschis, intervalele orare de livrare dar și zonele în care livrezi, prețurile și, eventual, vor comanda. Clienții tăi te vor căuta, în primul rând, pe Google. Fără un website nu te vor găsi.

Dezvoltarea unui website care să îți reprezinte restaurantul este foarte ușor. Tot ce trebuie să faci este să contactezi un specialist horeka. Dacă vrei să vezi un demo, click aici.

Rezervări și comenzi online, simplu și instant

70% dintre consumatori ar prefera să comande direct de la restaurant, fără intermediari care percep comisioane.

În același timp, restaurantul tău online trebuie să fie optimizat pentru vânzări, dar și pentru rezervări. Este foarte important ca website-ul să poată oferi posibilitatea de a face rezervări, în special pentru că pandemia se va sfârși - iar comportamentul consumatorului s-a schimbat. Datorită pandemiei, trendurile online s-au accelerat, iar în momentul de față clientul își dorește să aibă toate opțiunile online, fără a mai fi nevoiți să sune la restaurant și să facă rezervări telefonic.

Website și brand, în același timp

Restaurantele și business-urile din HoReCa nu au, întotdeauna, bani să investească în construcția unui brand, așadar trebuie să apeleze la toate toolurile disponibile pe internet.

Social Media îți deschide oportunități, dar nu este în de-ajuns. Este foarte important pentru brandul tău să ai un website. Astfel, clienții tăi vor avea întotdeauna un loc unde să verifice informația pe care o găsesc pe social media.

În același timp, dacă lansezi un restaurant care să conțină plată online, rezervare online dar și livrare, atunci website-ul va fi un loc unde vei avea clienți care să se întoarcă deoarece le oferi toate opțiunile pe care și le doresc.

Elementele critice care deosebesc un restaurant online care vinde

Website-urile care vând au anumite elemente distinctive, cu care ies îîn evidență.

Simplitate și transparență 

Atunci când accesează un website pentru a comanda mâncare, clientul ar trebui să găsească informațiile principale imediat. Detaliile de contact, meniul și comanda online (coșul) ar trebui să fie găsite foarte ușor. Datorită faptului că scoți în evidență aceste trei simple elemente ai o creștere foarte mare de conversii.

Buton de call to action 

Ca să asiguri cât mai multe conversii ar trebui să ai un buton clar de call to action. 60% dintre clienți comandă mâncare online cel puțin o dată pe săptămână, iar 31% comandă de cel puțin două ori pe săptămână. Astfel, butonul restaurantului tău online care să genereze vânzări trebuie să aibă un buton clar, cum ar fi: „Comandă online” sau „Livrat în 30 de minute”.

Adaptabilitatea website-ului pentru mai multe dispozitive

Un website care îți asigură conversii trebuie să fie adaptabil. 80% dintre clienții unui restaurant vor comanda mâncare prin intermediul smartphone-urilor. Dacă nu ai un website care să se adapteze ușor, atunci toate elementele din website se vor amesteca între ele, sau unele nu vor fi vizibile. În acel moment, vei pierde clienți, deoarece nimeni nu vrea să stea mai mult de câteva minute să finalizeze întreg procesul de comandă.

SEO 

Cele mai bune website-uri de mâncare sunt poziționate cât mai sus pe prima pagină de Google. Un website construit de specialiștii horeka este optimizat SEO, ceea ce înseamnă că:

  • este adaptabil oricărui tip de ecran;
  • se încarcă foarte repede;
  • poate fi integrat cu canalele de social media
  • folosește tag-uri

Recenziile consumatorilor

92% dintre clienții unui restaurant vor fi influențați de recenziile pe care le găsesc. Opiniile clienților oferă credibilitate restaurantului tău și, cel mai important, vor convinge clienții să cumpere.

Sistemul online de comandă construit de horeka are încorporat mai multe funcții care le permit clienților ca după fiecare comandă filnalizată să trimite feedback pe cele mai importante platforme de recenzii - pagina de Facebook a restaurantului, Google Reviews și TripAdvisor.

În concluzie

În zilele noastre, dacă nu ai un website consumatorii vor fi reticenți să comande/îți viziteze locația. 60% dintre proprietarii de restaurante au afirmat că datorită introducerii posibilității de livrare și ridicare a comenzii au avut creșteri semnificative de profit.

Cele mai bune website-uri pentru restaurante sunt cele construite în jurul brandului și a esenței acestuia. 90% dintre cei care comandă online vor să vadă un website al restaurantului înainte de a comanda. De aceea, trebuie să ții minte că sunt câteva elemente pe care trebuie să le scoți în evidență: detaliile de contact, opțiunile de comandă și plată online și design-ul website-ului să reprezinte brandul tău.

Etichete:
ARTICOLE SIMILARE

Citeste mai mult:

  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
    Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Cin Cin
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
    Profil Companie Google: Adaugă-ți Restaurantul pe Google Maps
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
    De ce are nevoie restaurantul tău de livrare la domiciliu?
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
    10 Strategii de Marketing pentru Restaurante
  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
  • Studiu de Caz: Restaurant La Pofticiosu’ preia sute de comenzi online prin soluția Horeka by Roweb
menu
Cu ce te putem ajuta?