28/05/2025

Cum să apară cât mai sus pizzeria ta în căutări?

4 min citire
Actualizat: 29/05/2025

Ai pizza bună, dar comenzi puține? Realitatea este că oricât de gustoasă sau bine preparată ar fi pizza ta, dacă nu apari în topul căutărilor pe Google, clienții se vor orienta spre alte pizzerii – probabil cele care apar sus în căutări sau au multe recenzii pozitive.

Vizibilitatea în mediul online este esențială pentru buna funcționare a afacerii tale. Oamenii preferă să „dea un search” în loc să ceară părerea prietenilor atunci când timpul este mai scurt, iar rezultatele sunt variate. 

În acest articol, îți vom prezenta concret cum să apară cât mai sus pizzeria ta în căutări, abordând principalele teme de interes:

  • De ce să fii pe Google?
  • Cum poți să fii printre primii (și să vinzi mai mult)?
  • Ce îți poate afecta vizibilitatea online?

De ce să fii pe Google?

Răspunsul este cât se poate de simplu – pentru că acolo sunt clienții tăi. Când ei tastează „livrare pizza” sau „pizza sector 3” nu navighează la întâmplare, ci vor să comande în acel moment. Ei au o intenție clară de cumpărare, iar dacă pizzeria ta este în fața celorlalte cu o imagine bine conturată, ai șanse mari să fii cel de la care comandă. 

Căutările de acest tip pe Google au un potențial imens pentru afacerea ta. Este important să fii acolo atunci când cineva din orașul tău vrea pizza.

Cum poți să fii printre primii (și să vinzi mai mult)?

Indiferent dacă afacerea ta este la început de drum sau ai deja câțiva ani de experiență, următorii pași te pot ajuta să crești în topul căutărilor.

  • Creează-ți un website pentru comenzi online.

Nu este suficient să ai o pagină de Facebook pe care să fii activ. Ai nevoie de un website doar al tău, optimizat pentru motoarele de căutare și gândit pentru comenzi rapide. 70% dintre clienți preferă să comande direct de la restaurant, așa că un website de tip eCommerce propriu te va ajuta să vinzi direct, fără să fii nevoit să plătești comisioane. 

Poate părea complicat, dar cu ajutorul soluției de comenzi online oferite de Horeka by Roweb, totul este rapid, ușor și cu multe beneficii. Website-ul tău va fi optimizat pentru telefon mobil și desktop, îți vei putea organiza meniul cu ușurință eliminând sau adăugând preparate, iar clienții tăi vor plăti în siguranță. În plus, rezervările se pot face online, fără a pierde timp la telefon. 

Optând pentru această soluție inteligentă, website-ul tău va fi optimizat SEO și, astfel, te vei bucura de o vizibilitate mai mare în mediul online. 

Pizzeria La Strada folosește soluția Horeka by Roweb pentru a-și gestiona comenzile online și pentru a atrage mai mulți clienți direct de pe Google.

  • Optimizează-ți conturile de social media. 

Când ești prezent online, trebuie să ai grijă de imaginea pe care o oferi. Pentru rezultate bune și aprecieri din partea clienților, este important să îți optimizezi conturile de social media.

Începe cu Google Business – este gratuit și extrem de valoros pentru vizibilitatea în căutări. Asigură-te că ai completat toate câmpurile, că ai poze reale, programul pizzeriei tale este actualizat și ai atașat un link direct spre website. Verifică și ca localizarea să fie corectă pe hartă. Mulți clienți, în special turiști, folosesc Google Maps când sunt în căutarea unui local în zonă. 

Conturile de Instagram, Facebook sau TikTok trebuie să conțină și ele informații actualizate, poze și materiale video autentice și atractive și să îndemne la interacțiune. Ocupă-te și de optimizarea altor platforme precum TripAdvisor, mai ales dacă ai un spațiu fizic unde clienții pot servi masa. 

Recenziile joacă un rol foarte important pentru imaginea afacerii tale în mediul online. Posibilii clienți se lasă ghidați de numărul recenziilor pozitive, modului în care răspunzi recenziilor negative și ratingul primit. Prin urmare, încurajează clienții să-și prezinte părerea despre pizzeria ta și produsele servite printr-un review. Răspunde politicos și empatic la toate recenziile primite și oferă soluții atunci când primești mesaje de la clienți nemulțumiți. 

Gestionarea recenziilor poate fi un proces greoi, dar, din fericire, Horeka by Roweb te ajută și în acest sens, cu soluții rapide și eficiente atât pentru tine, cât și pentru clienți. Cu ajutorul platformei, poți trimite clientului un mesaj de solicitare a unui review după livrarea comenzii. Dacă primești cel puțin 4 din 5 stele la aspectele menționate în formularul de recenzie, clientul are posibilitatea de a plasa o recenzie și pe alte platforme – TripAdvisor, Google Places și Facebook. Astfel, pizzeria ta își crește în mod natural numărul de recenzii pozitive. 

Prin platforma Horeka, poți contacta direct clienții care ți-au oferit mai puțin de 4 din 5 stele pentru a afla care a fost problema și a veni cu soluții. Mulțumirea lor înseamnă mai multe recenzii pozitive ulterior. 

Un număr mare de review-uri bune te va ajuta să-ți consolidezi brandul în online și să fii vizibil atunci când contează. 

  • Monitorizează constant și îmbunătățește

Nu poți să îmbunătățești dacă nu măsori rezultatele. Analizează lunar câți oameni intră pe site, din ce surse vin, ce pagini vizitează cel mai des și unde se opresc. Caută să înțelegi comportamentul clienților pentru a ști ce îi atrage și cum poți să crești numărul lor. 

Pentru monitorizare, poți folosi instrumente precum Google Analytics sau platforma Horeka by Roweb care îți oferă o imagine clară asupra clienților și comenzilor plasate online. Cu Horeka, nu trebuie să fii specialist în digital. Ai la dispoziție o platformă completă, ușor de folosit, care îți simplifică întreaga gestionare a comenzilor.

Există câteva capcane care îți pot înfrâna vizibilitatea:

  • Lipsa unui website propriu pentru comenzi care îți va face pizzeria să nu fie vizibilă în topul căutărilor.
  • Meniu neactualizat sau dificil de accesat pe mobil care poate duce la neplăceri în rândul clienților. Majoritatea oamenilor folosește telefonul când caută pe Google, iar accesarea unui website care nu este optimizat pentru mobil îngreunează navigarea. 
  • Lipsa recenziilor sau a răspunsurilor la feedback care determină neîncrederea utilizatorilor și, prin urmare, evitarea pizzeriei.
  • Localizarea incorectă sau lipsa locației pe Google Maps sunt alți factori care pot crea neplăceri clienților și pot determina evitarea localului. 

Concluzie

În 2025, nu este suficient să ai doar pizza gustoasă sau un local frumos decorat. Mergi acolo unde sunt clienții tăi – în online, dar fă acest pas astfel încât rezultatele să fie cele dorite. 

Vizibilitatea online este cheia spre o afacere de succes, așa că investește în digitalizarea afacerii tale și optează pentru soluții inteligente care să-ți ușureze munca și să-ți aducă și mai mulți clienți. Alege să fii eficient și profitabil cu pizzeria ta, folosind instrumentele digitale Horeka by Roweb.

Etichete:
ARTICOLE SIMILARE

Citeste mai mult:

  • Cum să apară cât mai sus pizzeria ta în căutări?
    Locația ta, pe radarul turiștilor – cât de importante sunt review-urile?
  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
    Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Cin Cin
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
    Profil Companie Google: Adaugă-ți Restaurantul pe Google Maps
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
    De ce are nevoie restaurantul tău de livrare la domiciliu?
  • Cum să apară cât mai sus pizzeria ta în căutări?
  • Integrare Horeka by Roweb cu Bolt Food
  • Concurs „Recenzia de Aur” by Google România
  • Studiu de Caz Horeka by Roweb: Restaurant Dino Good Food Shop
menu