Cuprins:
De ce au nevoie restaurantele nevoie de o aplicație de smartphone?
Datorită aplicațiilor de smartphone putem comanda mâncarea noastră preferată de la restaurante fără să fim nevoiți să mai interacționăm cu altă persoană în afară de livrator. Aplicațiile de smartphone sunt simple, rapide, eficiente și de-aceea clienții le folosesc în număr așa de mare.
Sistemele de livrare și ridicare a comenzii de mâncare sunt două dintre cele mai rapide segmente de creștere în industria ospitalieră - până în 2025 se așteaptă o creștere a acestor segmente la peste 200 miliarde de dolari.
Datorită faptului că oferă un confort foarte mare clienților aceștia sunt dispuși să încerce lucruri noi.
Dacă restaurantul tău nu are o aplicație de smartphone proprie și ai apelat doar la aplicațiile terțe de livrare, atunci ești în pierdere.
Iată câteva motive în plus pentru care aplicațiile de smartphone au devenit foarte importante pentru restaurante.
Timpul de utilizare a smartphone-ului este în continuă creștere.
în anul 2020, conform unui studiu, 80.7% din populația totală a României are conexiune la internet, 97% dețin un smartphone cu conexiune internet și 81.81% dintre aceștia pot să folosească atât smartphone-ul, cât și aplicațiile - iar ritmul de învățare este foarte rapid pe toate grupele de vârstă. În total, românii au petrecut peste 11.76 miliarde de ore pe telefonul mobil cu sistem de operare Android (Samsung, Huawei, LG și altele). De asemenea, au fost descărcate peste 530 de milioane de aplicații și prin intermediul aplicațiilor de smartphone au fost cheltuiți peste 170 de milioane de dolari.
Românii au cheltuit, folosind smartphone-ul, 333.1 milioane de dolari pe comenzile de mâncare și produse de îngrijire personală, în creștere cu 44.5% față de 2019.
Categoria de vârstă cuprinsă între 35-44 de ani, în proporție de 72.9%, a folosit cel mai mult smartphone-ul pentru cumpărături, urmată îndeaproape de categoria 25-34 cu 73.6%. De asemenea, și categoria 55-64 are o rată mare de absorbție a acestui comportament cu o proporție de 71.4%.
Acum este momentul să începi să vinzi prin propria aplicație de mobil - vezi demo.
Comanda direct către restaurant este mult mai convenabilă când acesta are propria aplicație de smartphone
Statisticile ne arată că peste 80% dintre clienți vor să vadă meniul online înainte de a face o rezervare la un restaurant și 62% nu vor comanda de la un restaurant dacă nu pot să vadă meniul pe smartphone.
Aplicațiile proprii sunt mai bune și mai rapide - le poți arăta clienților tăi un meniu elegant, să accepți comenzile prin smartphone și chiar să rezerve o masă, când nu vor mai exista restricții.
„Aplicația de smartphone pentru restaurante dezvoltată de horeka este extrem de ușor de utilizat de către clienți, astfel încât aceștia pot comanda produsele dorite din câteva click-uri”
Este foarte simplu - clienții tăi sunt dispuși să dea restaurantului un adaos (în termeni de livrare) atât pentru că este mai convenabil, cât și din cauza pandemiei. Și, dacă implementezi câteva idei simple și eficiente pentru prezența în online a restaurantului tău, vei avea succes garantat.
Construiește-ți identitatea de brand a restaurantului tău
Loialitatea se construiește doar în jurul unui brand. În lipsa unui brand, restaurantul tău este doar un alt business. O aplicație personalizată este primul pas pe care trebuie să-l faci pentru a-ți crea un brand în jurul căruia să construiești o comunitate de clienți fideli.
De aceea, aplicația de smartphone construită de horeka pentru restaurantul tău nu doar că te ajută la creșterea vânzărilor, ci și la crearea unei reputații și a unui brand propriu. Dezvoltatorii noștri vor folosi culorile brandului tău, logo-ul, dar și elemente de marketing precum cuvinte cheie astfel încât să-ți construiești o imagine puternică atât în online, cât și în mintea consumatorului.
Aplicațiile de smartphone dezvoltate de horeka sunt disponibile pe cele mai importante sisteme de operare - Apple și Android. De altfel, cel mai folosit sistem de operare este Android - peste 80% dintre toate smartphone-urile din România folosesc sistemul de operare Android.
Toate aceste caracteristici te vor ajuta să te distingi ușor de competiție și să ai un brand puternic, recognoscibil și la care oamenii să dorească să se întoarcă.
Activități de marketing simple și de impact direct din aplicația de smartphone
Majoritatea antreprenorilor știu cât de important este marketingul. De aceea, am implementat câteva activități simple și de impact pe care le poți folosi direct din aplicația de smartphone:
Notificările push (push notifications)
Vei putea fi în contact cu clienții tăi în mod direct, pe telefonul lor.
Ce trebuie să faci - scrie un mesaj în mai puțin de 15 cuvinte care să conțină un call to action foarte clar (ex. Doar azi - 10 lei orice ciorbă la comenzi peste 30 lei). În momentul în care prezinți o ofertă de interes pentru clienții tăi, aceștia vor comanda. De altfel, notificările push au o rată de deschidere de 90% și sunt de 7 ori mai deschise decât un email.
Foarte important - nu trimite prea multe astfel de notificări deoarece vei ajunge în extrema în care vei deveni enervant și clienții vor dezinstala aplicația. Ideal - unul sau două pe săptămână, și mai poți trimite unul pe weekend, dar doar dacă ai o ofertă foarte bună.
Rapoarte relevante, clare, instante, în fiecare zi
Ca manager al unui restaurant trebuie, în fiecare zi, să iei decizii - de la cum alcătuiești meniul, la ce materie primă trebuie să cumperi. Astfel, să ai rapoarte relevante și clare în fiecare zi despre cum a funcționat restaurantul tău.
Sistemul creat de horeka generează automat rapoarte din datele colectate de aplicația de smartphone dedicată restaurantului tău.
Aceste rapoarte oferă informații extrem de utile, cum ar fi vânzările totale, ce meniuri s-au vândut cel mai mult, câți clienți loiali, care este suma pe care clienții o cheltuie, în medie, la restaurantul tău și altele. Pentru mai multe detalii consultă un specialist horeka.
Cum poți să ai propria aplicație de smartphone pentru restaurantul tău?
Este simplu - ne poți contacta pentru un demo gratuit sau poți contacta direct un specialist horeka pentru a discuta toate detaliile pentru a avea propria aplicație de smartphone.
Cu fiecare lună care trece, ratezi cel puțin 48% creșteri în comenzi pentru restaurantul tău (conform datelor despre restaurantele care folosesc deja softul horeka).
De asemenea, poți avea aplicația în doar trei zile, dacă noi avem toate datele necesare despre restaurantul tău. Fie le completezi singur/singură, fie le facem împreună. Însă trebuie să ții cont de faptul că fiecare detaliu care lipsește va întârzia procesul de creare al aplicației tale.
Toate aceste detalii sunt necesare deoarece scopul este să creăm aplicația de smartphone a restaurantului tău, care să îl reprezinte și să fie reprezentativă, în timp ce instalăm și toate modulele pentru clienți, astfel încât să ai o aplicație de ultimă generație disponibilă atât pentru orice tip de telefon smart sau tabletă.
Ghid complet de promovare online
Livrarea de mâncare este în continuă ascensiune și nu pare că se va opri, nici după ce pandemia se va fi încheiat. Comportamentul de consum al clienților este schimbat și trendurile digitale au fost accelerate extrem de mult.
De asemenea, prin faptul că apelezi la platformele de livrare care au comisioane pe livrări de până la 30% per comandă, contracte foarte complexe și fără să ofere acces la informații despre consumatori, este dificil pentru restaurante să crească.
Cea mai simplă soluție este să îți creezi propria aplicație pentru restaurantul tău și să-ți setezi un sistem de livrare in-house.
horeka oferă o gamă completă de soluții pentru restaurante și nici nu trebuie să plătești vreo formă de comision. Decizia din spatele de a nu percepe comisioane este datorită faptului că horeka este o soluție care își dorește să ajute restaurantele să se dezvolte și să redevină profitabile, nu doar sustenabile.
Citeste mai mult: